Експертна платформа
|
► 22% дорослих громадян стверджують, що не мають банківських рахунків. Такий результат принесло опитування 2144 респондентів – мешканців всіх областей України й усіх типів населених пунктів, що провела у грудні 2019 року дослідницька агенція Info Sapiens за підтримки Проекту USAID "Трансформація фінансового сектору".
► У цілому соціологія засвідчила менший рівень зацікавленості громадян у фінансових послугах, ніж під час аналогічного опитування у грудні 2017 року: якщо тоді 63% вибірки зазначали зацікавленість у фінансових послугах проти 37% тих, хто "скоріше не цікавиться", то в 2019-му це співвідношення сягало 58% проти 42%.
► 43% мешканців старше 18 років повідомили, що не знають про існування системи гарантій повернення банківських вкладів у викпадку, коли банк стає неплатоспроможним. Два роки тому таких було 31%. Імовірно, різниця пояснюється відсутністю масштабних банкрутств банків у останні роки, що спричинило відсутність цієї інформації у топі медіаполя. Лише 15% вказали, що вони добре обізнані про такі гарантії.
► 61% громадян вважає, що гарантію повернення банківського вкладу надає Фонд гарантування вкладів фізичних осіб. Водночас 54% вважають, що це робить Національний банк, 31% – самі комерційні банки, 26% – Міністерство фінансів.
► Інтернет став головним джерелом інформації про фінансові й банківські послуги: цьому джерелу найбільше довіряють 42% українців, тоді як 39% – інформації від друзів й родини, 38% – телебаченню, 35% – повідомленням банків, 15% – звісткам у соціальних мережах.
► Про те, що максимальна сума гарантування вкладів становить в Україні 200 000 гривень, знають 47% опитаних. Водночас задоволеність такою сумою відшкодування знижується: таких було 47% у 2017 році проти 41% у 2019-му. Були би задоволені максимальною компенсацією у розмірі ₴400 тис. 54% респондентів, ₴600 тис. – 63%, ₴800 тис. – 70%, ₴1 млн – 79%. Це при тому, що депозити на суму понад ₴200 тис. мають лише 1,1% вкладників.
► Найпоширенішим банківським рахунком українці називають зарплатний картковий рахунок (як правило, майже всі процедури в такому випадку здійснює роботодавець) – 50% відповідей. Ключовою причиною відсутності рахунків у банках громадяни називають відсутність заощаджень (52%), а також низьку довіру до банків (30%).
Повні результати дослідження тут: